HIGH-FIBER DIET NO HELP FOR DIVERTICULOSIS

by admin on January 24, 2012



Click here to yield feedback

A high-fiber diet afforded no insurance conflicting asymptomatic diverticulosis, commentary from some-more than 2,000 colonoscopy exams showed.

In fact, patients who ate a many essential element had a top superiority of diverticulosis, about 30% aloft than people who used up a slightest dietary fiber.

Moreover, constipation did not enlarge a risk of diverticulosis — only a opposite. People who had fewer than 7 bowel movements a week had a reduce superiority than those with some-more visit BMs.

The findings, reported online in Gastroenterology, obscure required knowledge about colon health.

“Our interpretation demonstrated no organisation in in between fat, red meat, earthy activity, as well as diverticulosis,” Robert S. Sandler, MD, of a University of North Carolina in Chapel Hill, as well as coauthors wrote in conclusion.

“Based upon a results, prior hypotheses per diverticulosis risk factors as well as diet recommendations to patients should be reconsidered.”

Risk factors for asymptomatic diverticulosis sojourn feeble defined, nonetheless many physicians as well as patients have deliberate tall money coming in of dietary essential element as well as visit bowel movements as protective, a authors wrote in their credentials comments.

Studies focusing upon a attribute in in between a low-fiber diet as well as diverticulosis in all unsuccessful to residence preference disposition as well as confounding factors as well as to endorse a participation of diverticulosis, they continued. Similarly, studies of alternative supposed risks — such as constipation as well as tall expenditure of red beef as well as dietary fat — have yielded diseased ancillary evidence.

To sense some-more about risk factors for asymptomatic diverticulosis, Sandler as well as colleagues carefully thought about interpretation from a colonoscopy-based investigate which amassed extensive interpretation upon diet, earthy activity, as well as bowel habits.

Data for a research came from a Diet as well as Health Studies, which carefully thought about environmental as well as lifestyle factors compared with colorectal adenomas. Participants in 3 of a studies underwent colonoscopy, many mostly since of screening indications, family story of colorectal cancer or polyps, or mystic bleeding.

The last research enclosed 2,104 investigate participants, 878 of whom had diverticulosis. The superfluous 1,226 participants served as a carry out group.

The authors found which 28% of a diverticulosis organisation had 3 or some-more diverticula, 40% had a single or two, as well as 32% did not have diverticula quantified. Participants with diverticula were some-more expected to be older, overweight or obese, white, tobacco users, as well as NSAID users.

An practiced research showed which a superiority of diverticulosis augmenting in a linear demeanour with essential element intake.

Using a lowest quartile of essential element expenditure as a reference, a authors found which a contingency for diverticulosis augmenting to 1.03 in a second quartile, to 1.14 in a third, as well as to 1.30 in a fourth (P=0.004).

Comparing all participants with diverticulosis, a authors found which participants with 3 or some-more diverticula were significantly some-more expected to have a top money coming in of dietary essential element (OR 1.81 contra a lowest quartile).

An research of a attribute of bowel day to day to diverticulosis yielded a likewise linear relationship.

Compared with participants who had fewer than 7 bowel movements weekly, those who had 7 per week had a diverticulosis contingency comparative measure of 1.34, augmenting to 1.59 for 8 to fourteen weekly bowel movements, as well as to 1.70 for fifteen or some-more (P0.001).

Other factors ordinarily cited as intensity risk factors did not have poignant associations with diverticulosis, together with sum fat intake, expenditure of red meat, as well as earthy activity.

“We cannot bar a probability which people with diverticulosis had symptoms as well as altered their diet as a consequence,” a authors wrote of their findings. “Although such a dietary alteration would insist a findings, it is conventionally believed which diverticula do not means symptoms.

“The resource for a arrangement of diverticula is unknown. The many at vast supposed hypothesis, which you dispute, is which a high-fiber diet bulks a stools, increases colon diameter, as well as decreases intraluminal pressures …”

“According to this hypothesis, tall vigour as well as colonic segmentation means a mucosa to herniate by diseased areas in a wall to means diverticula. However, a high-pressure/pulsion supposition would not insist right-sided diverticula … where a bowel hole is vast as well as augmenting robust contraction is not seen.”

The investigate was upheld by a National Institutes of Health.

The authors had no applicable disclosures.

Incoming search terms for the article:

Leave a Comment

*

Previous post:

Next post: